page loader


Kotlin چیست

Kotlin چیست
kotlin چیست؟

پس از گذشت زمانی بالاخره گوگل تصمیم گرفت تا زبان برنامه نویسی kotlin را برای اندروید به صورت رسمی پشتیبانی کند.اگر اهل گشت و گذار در گوگل I/O باشید متوجه این امر شده اید.این امر خبر خوبی برای کسانی است که قصد برنامه نویسی اندروید دارند در حالی که زبان جاوا را یاد نگرفته اند یا همان خودمانی تر اگر بخواهیم بگوییم با زبان جاوا میانه خوبی ندارند.

kotlinچیست؟

kotlin اولین بار توسط تیم برنامه نویسان Jetbrains واقع در سنت پترزبورگ روسیه توسعه داده شد.kotlin یک زبان برنامه نویسی ایستا قابل اجرا بر روی ماشین های مجازی جاوا می باشد.kotlin در همان اوایل ظهور خود پیشزفت چشم گیری داشت به این صورت که در ژانویه سال 2012 یعنی حدود یک سال پس از مطرح شدن آن به عنوان زبان ماه انتخاب شد.

kotlinدر کنار java ; نقطه قوت یا ضعف؟

کاتلین در حالی به عنوان یک زبان برنامه نویسی اندروید در حال مطرح شدن است که از نظر syntax با جاوا سازگار نیست. اما این موضوع ن تنها باعث ضعف آن نشده بلکه نقطه قوت محکمی برا آن ساخته تا با کد جاوا همکاری داشته باشد. کاتلین در ابتدا بر این منظور طراحی شد تا زبان صنعتی-قدرتی و شی گرا باشد و از معروفیت جاوا بکاهد اما هنوز به این هدف دست نیافته است. ولی به دلیل سازگاری های زیادی که با کد جاوا دارد اجازه داده است که کمپانی های زیادی مجاهرتی تدریجی از جاوا به کاتلین داشته باشند.

مهم ترین سوال : چرا kotlin؟

مهم ترین ویژگی کاتلین سازگاری آن با زبان برنامه نویسی جاوا است. همچنین برنامه نویسان این زبان را بسیار راحت و قابل یادگیری توصیف کرده اند. شما میتوانید در پروژه تان هر تعداد فایل کاتلین که خواستید را اضافه کنید تا پروژه فعلی تان که بر اساس کد جاوا نوشته شده ،حال ترکیبی از کد جاوا و کاتلین باشد. یکی دیگر از ویژگی های مهم کاتلین پشتیبانی از کاربر دوسویه یا همان bi directional usage می باشد.

آغاز برنامه نویسی با kotlin چگونه است؟

یادگیری کاتلین بسیار ساده بوده و درجه سختی آن با زبان های ++c و جاوا برابری می کند.برای یادگیری این زبان شما میتوانید از مراجع مختلفی از جمله kotlinlang استفاده کنید.در این سایت نحوه کار باز زبان کاتلین و همچنین نحوه ساخت یک پروژه با زبان کاتلین به شما اموزش داده میشود.به طور مثال برای یادگیری نوشتن یک برنامه ساده با استقاده از زبان کاتلین میتوانید اینجا را کلیک کنید و از آموزش یک برنامه ساده آن هم به زبان شیرین کاتلین لذت ببرید. از اونجایی که نحوه آموزش برنامه نویسی با کاتلین درون سایت قراره نداره شما میتونین از دسته بندی اندروید به جای جایگزین اون برای برنامه نویسی اندروید با جاوا استفاده کنید.

با اینکه زبان کاتلین به راحتی قابل یادگیری می باشد، اما هنوز نتوانسته به طور کامل جایگزینی برای زبان جاوا باشد.

منابع 

https://virgool.io/

  پشتیبانی اپلیکیشن اندروید   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید در تبریز   مقاله   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید و iOS   پشتیبانی آپدیت اپلیکیشن اندروید   پشتیبانی برنامه اندروید در تبریز   پشتیبانی اپلیکیشن   زبان برنامه نویسی Android   پشتیبانی برنامه اندروید   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید 
١٣٩٩/٩/١٢ ١٨:۵٣:۵٩
|
به اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

C++ چیست

١٣٩٩/٩/١٢ ١٨:٣۴:١٢
C++ چیست

ادامه مطلب

C# چیست

١٣٩٩/٩/١٢ ١٨:۴٠:١٩
C# چیست

ادامه مطلب

VB.net چیست

١٣٩٩/٩/١٢ ١٨:۴۵:٢۴
VB.net چیست

ادامه مطلب
گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن