page loader


VB6 چیست

VB6 چیست

ویژوال بیسیک

(به انگلیسی: Visual Basic) توسعه یافته زبان برنامه‌نویسی بیسیک می‌باشد. بیسیک توسط پروفسور جان کمنسی و توماس کرتز از کالج دارتموث برای نوشتن برنامه‌های ساده ایجاد شد. طراحی آن از اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز گردید.

ویژوال بیسیک تا نسخه ۳ به صورت ۱۶ بیتی بود. از نسخه ۵ به بعد فقط ویرایش ۳۲ بیتی آن ارائه شد. (نسخه ۴ هم به صورت ۱۶ بیتی و هم به صورت ۳۲ بیتی عرضه شده بود)

ویژوال بیسیک از نسخه ۶ به بعد بر پایه چارچوب دات‌نت (NET.) ارائه شد.

اگر چه با ظهور ویژوال بیسیک دات نت اکثر برنامه‌نویسان ویژوال بیسیک ۶ به آن گرویدند، ولی نسخه ۶ همچنان طرفداران ویژهٔ خود را جهان دارد که تاکنون در بین کلی از زبان‌های برنامه‌نویسی یک مورد خاص به حساب می‌آید.

ویژوال بیسیک برای توسعه سریع نرم‌افزار (RAD یا Rapid Application Development) بر پایه رابط گرافیگی کاربر (GUI یا Graphical User Interface) توسعه داده شد. دسترسی آسان و سریع به پایگاه دادهها با استفاده از DAO ,RDO یا ADO و ایجاد کنترل‌های اکتیو ایکس از جمله مواردی هستند که این زبان را برای RAD مناسب کرده‌اند.

برنامه‌نویسی در ویژوال بیسیک به صورت برنامه‌نویسی رویدادمحور و برنامه‌نویسی شیءگرا می‌باشد.

در برنامه‌نویسی تجاری، ویژوال بیسیک جز محبوب‌ترین‌ها است. بنابه آماری که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، ۵۶٪ از برنامه‌های تجاری با استفاده از این زبان تولید شده‌اند[نیازمند منبع]

منبع 

https://fa.wikipedia.org/

 پشتیبانی برنامه اندروید   مقاله   پشتیبانی برنامه اندروید در تبریز   پشتیبانی آپدیت اپلیکیشن اندروید    پشتیبانی اپلیکیشن اندروید   نمونه کار ربات تلگرامی   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید در تبریز   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید و iOS   نمونه کار طراحی اپلیکیشن اندروید و ای او اس   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید 
١٣٩٩/٩/٢١ ٩:۴٨:٣٨
|
به اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

C++ چیست

١٣٩٩/٩/١٢ ١٨:٣۴:١٢
C++ چیست

ادامه مطلب

VB.net چیست

١٣٩٩/٩/١٢ ١٨:۴۵:٢۴
VB.net چیست

ادامه مطلب

Kotlin چیست

١٣٩٩/٩/١٢ ١٨:۵٣:۵٩
Kotlin چیست

ادامه مطلب
گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن