page loader


نرم افزار بازاریابی و فروش

 نرم افزار بازاریابی و فروش
چه چیزی بهترین بازاریاب‌ها و فروشندگان را از سایرین جدا می‌کند؟ استعداد؟ اخلاق کاری؟ خلاقیت؟ یا نحوه‌ی استفاده آن‌ها از فناوری؟ شاید همه‌ی این‌ها! ما می‌گوییم بهترین نرم افزارهای بازاریابی و فروش!!!

نکته‌ای هست که از آن مطمئنیم: همه‌ی بازاریاب‌های حرفه‌ای از یک یا چند نرم افزار مناسب استفاده می‌کنند. کافی است نگاهی به نتایج گزارش گروه Aberdeen بیندازیم:

ابزارها نرخ استفاده بازاریاب‌های رده‌بالا (درصد) نرخ استفاده بازاریاب‌های معمولی (درصد)

همان‌طور که می‌بینید بهترین بازاریاب‌ها بیشتر از سایرین از نرم‌افزارهای محبوب بازاریابی استفاده می‌کنند. بازاریاب‌های حرفه‌ای موردمطالعه، تنها در بخش ابزارهای سئو ضعیف عمل کرده‌اند. در کل داده‌ها نشان می‌دهد که بهترین بازاریاب‌ها و فروشندگان به‌طور متوسط از هفت نرم‌افزار استفاده می‌کنند؛ و آن‌طور که گفته‌اند، این تکنولوژی‌ها عمدتاً قابلیت یکپارچه سازی دارند.

از سوی دیگر بیشتر شرکت‌های موفق از نرم افزارهای بازاریابی و فروش به طور مداوم استفاده می‌کنند.

شاید بگویید: «حتماً به این دلیل است که بازاریابان رده‌بالا دستشان به دهنشان می‌رسد.» اما اندرو موراویک خلاف این را اثبات کرده است:

«تقریباً 85٪ از بهترین بازاریاب‌ها در شرکت‌هایی کار می‌کنند که سالانه کمتر از 50 میلیون دلار درآمد دارند.»

او می‌گوید:

«چنین نتایجی بیشتر به این دلیل است که این بازاریاب‌های باهوش در شناسایی ابزارهای مناسب و موردنیازشان، بسیار کارآمدتر عمل می‌کنند و می‌دانند که چطور باید از این نرم افزارها استفاده کنند»

شناسایی و انتخاب بهترین نرم‌افزارها، در بازاری که از میلیون‌ها نرم‌افزار تشکیل‌شده، اصلاً آسان نیست. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین نرم‌افزارهای بازاریابی و فروش هستید تا بالاترین نتیجه را از تلاش‌های بازاریابی‌تان کسب کنید و به اهداف تجاری‌تان برسید، با ما در این درس‌نامه همراه باشید. قصد داریم تا در درسنامه‌ی بهترین نرم‌افزارهای بازاریابی، قدم‌به‌قدم در مسیر انتخاب ابزارهای مناسب در کنارتان باشیم.

در درس‌نامه‌ی بهترین نرم افزارهای بازاریابی، معروف‌ترین و کاربردی‌ترین نرم افزارهای موجود در حوزه‌های زیر را بررسی می‌کنیم. با بررسی ویژگی‌های نرم افزار و فضای کاربری آن بهتر می‌توانید نرم افزارهای معروف را با هم مقایسه و درنهایت بهترین نرم افزار را انتخاب کنید.

بهترین نرم افزارهای بازاریابی

بهترین نرم افزارهای بازاریابی و فروش

1

بهترین نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی

2

بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه

3

بهترین نرم افزارهای CRM

4

بهترین نرم افزارهای برگزاری جلسات آنلاین

5

بهترین نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ

6

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

7

بهترین سیستم های مدیریت تولید محتوا (CMS)

8

بهترین ابزارهای بهینه سازی تجربه کاربری

9

بهترین نرم افزارهای تنظیم استراتژی محتوا

10

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

11

بهترین ابزارهای سئو

12

بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

13

بهترین ابزارهای ایونت مارکتینگ

14

بهترین نرم افزارهای هوش تجاری

15

بهترین سرویس های تبلیغات بنری

اما چرا این نرم‌افزارها را انتخاب کرده‌ایم و فکر می‌کنیم که باید حتما از آنها استفاده کنید؟ بیایید قبل از اینکه به سراغ بخش‌های بعدی درسنامه برویم، همینجا علت اهمیت این نرم‌افزارها در بازاریابی و فروش را بررسی کنیم.

اتوماسیون بازاریابی

ایجاد کمپین‌های بازاریابی موفق و شخصی‌سازی در مقیاس بزرگ، اصلاً کار آسانی نیست. حتی اگر در حال حاضر هم پایگاه مشتریان بزرگی نداشته باشید، در آینده به نقطه‌ای می‌رسید که دیگر نمی‌توانید همه‌چیز را به‌صورت دستی پیش ببرید. رشد و گسترش کسب‌وکارها یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد، اما گاهی سرعت پیشرفت آن‌قدر زیاد است که نمی‌توانید پا به پای مشتریانتان پیش بروید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم در هر وضعیتی که هستید از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید. نرم افزارهای بازاریابی ایجاد شده‌اند تا تلاش‌های بازاریابی را کاملاً اتوماتیک پیش ببرند.

با استفاده از چنین نرم افزارهایی می‌توانید تجربه مشتری را بهتر کنید. به‌عنوان‌مثال ابزاری مانند Autopilot (که در درس دوم بهترین نرم افزارها به آن می‌پردازیم)، کمکتان می‌کند تا رفتار مخاطبان را بررسی کنید. بعد می‌توانید از نتایج حاصله، برای شخصی‌سازی کمپین‌ها، بخش‌بندی مخاطبان و ارسال پیام‌های شخصی‌سازی‌شده و اتوماتیک (در کانال‌هایی مانند SMS، ایمیل و غیره) استفاده کنید.

اهداف استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی: انجام تلاش‌های بازاریابی به‌صورت کاملاً اتوماتیک با هدف حفظ ارتباط مؤثر با مشتریان در طول سفر مشتری

مدیریت پروژه

وقتی چندین پروژه دارید که به‌طور هم‌زمان پیش می‌روند، چگونه آن‌ها را مدیریت می‌کنید؟ چطور مطمئن می‌شوید که تمامی مراحل دقیق و به‌موقع پیش می‌روند؟

ابزارهای مدیریت پروژه، بهترین گزینه‌ها هستند. یک بازاریاب حرفه‌ای از نرم افزارهای مدیریت پروژه استفاده می‌کند تا عملکرد اعضای تیم، روند پیشرفت پروژه و غیره را بررسی کند. با استفاده از چنین ابزاری می‌توانید گردش کار را تنظیم و ارتباط مؤثری را میان هم‌تیمی‌هایتان ایجاد کنید. این‌گونه همه‌چیز سروقت انجام می‌شود.

اهداف استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه: بررسی روند پروژه‌ها و بهبود همکاری بین اعضای تیم

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

ثبت و بررسی پروسه ارتباط با مشتری کار آسانی نیست. مشتری بالقوه قبل از خرید، بارها با کارشناسان فروش و بازاریاب‌ها صحبت می‌کند؛ چه از طریق تماس تلفنی فروش باشد و چه از طریق بازاریابی ایمیلی. چطور می‌خواهید تمامی این اطلاعات را ثبت کنید؟

آخرین باری که با مشتری در تماس بودید، کِی بود؟ شما چه گفتید و مشتری چه پاسخی داد؟ مشتری در حال حاضر در چه مرحله‌ای از کاریز فروش قرار دارد؟ چه روز و ساعتی باید مجدد تماس بگیرید و قرار است چه بگویید؟ چگونه می‌خواهید برای تماس با مشتری‌هایتان برنامه‌ریزی کنید و زنگ یادآوری تنظیم کنید؟

ساده‌ترین جواب این است که از یک spreadsheet استفاده می‌کنیم. اما این بزرگ‌ترین اشتباه است! اگر داده‌ها را گم کنید یا قبل از گرفتن نسخه پشتیبان از بین بروند چه می‌شود؟ به‌علاوه چنین فایل‌هایی کمکی به برنامه‌ریزی و اعلام کارهای روزانه نمی‌کنند. با استفاده از یک نرم افزار CRM مناسب، تمامی تعاملاتتان با مشتری را در یک سیستم متمرکز ثبت می‌کنید. این‌گونه تیم بازاریابی، فروش، خدمات مشتریان (و هرکسی که شما بخواهید) با یک کلیک ساده، به تاریخچه تعاملات مشتری دسترسی خواهد داشت. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری هم نرم افزارهای بازاریابی و هم نرم افزارهای فروش را در خود دارد. به‌علاوه از آنجایی که بهترین نرم افزارهای CRM در فضای ابری فعالیت می‌کنند، لازم نیست نگران از بین رفتن اطلاعاتتان باشید.

اهداف استفاده از نرم افزار CRM: ثبت، بررسی و پیگیری روابط با مشتریان

crm چیست

CRM چیست؟ هر آنچه که از مدیریت ارتباط با مشتری باید بدانید

برگزاری جلسات آنلاین

با گسترش کسب‌وکارتان – و صدالبته شیوع ویروس کرونا – قطعاً با نرم‌افزارهای برگزاری جلسات آنلاین سروکار داشته‌اید. تعداد تیم‌های دورکار روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که تقریباً تمام مدیران، کارفرمایان و یا تیم‌های حرفه‌ای، طی دو سال اخیر جلساتشان را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند. تنها با داشتن یک دستگاه هوشمند مثل موبایل یا کامپیوتر (و اینترنت)، می‌توانید در چنین جلساتی شرکت کنید.

با استفاده از چنین نرم‌افزارهایی در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و می‌توانید از هر جای دنیا با اعضای تیم در ارتباط باشید. سیستم‌های برگزاری جلسات آنلاین امکان اشتراک صوت و تصویر، فایل و اسناد را در اختیارتان قرار می‌دهند. بسیاری از این نرم‌افزارها قابلیت‌های مازادی (مانند ابزارهای نظرسنجی، یادداشت‌برداری و غیره) هم دارند. البته، گرچه نرم افزارهای جلسات آنلاین به طور مشتقیم در اتوماسیون بازاریابی دخالت ندارد، اما در پیشبرد کار بسیار موثر هستند.

مهم‌ترین نکته در برگزاری جلسات آنلاین، انتخاب نرم‌افزار مناسب است. چون بستر ارتباط آنلاینی که استفاده می‌کنید، روی کیفیت جلسات و بازخورد آن مؤثر است.

اهداف استفاده از نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین: همکاری به‌صورت مجازی

ایمیل مارکتینگ

هیچ‌کدام از تکنولوژی‌هایی که در قرن 21 معرفی شده‌اند، نتوانستند جای ایمیل را بگیرند. بازاریابی ایمیلی همچنان باارزش‌ترین کانال بازاریابی است. به ازای هر یک دلاری که برای بازاریابی ایمیلی هزینه می‌کنید، 40 دلار سود می‌کنید. اما بازاریابی ایمیلی هم نیاز به اتوماسیون دارد؛ به همین دلیل است که حتماً باید از یک نرم افزار مناسب برای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. ابزارهای مناسب، قابلیت اتوماسیون، بخش‌بندی مشتریان و ارائه پیام‌های شخصی‌سازی‌شده را فراهم می‌کنند.

اهداف استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ: پرورش سرنخ، بهبود پیام‌رسانی و غیره

بهترین نرم افزار بازاریابی

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

امکان ندارد در کسب‌وکارتان به سراغ یکی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ نرفته باشید. یک‌چیز در این میان قطعی و اثبات‌شده است: دیجیتال مارکتینگ، فقط از طریق استفاده از ابزارهای مناسب به موفقیت می‌رسد! در قلب هر سیستم بازاریابی، باید یک ابزار تحلیلی قدرتمند وجود داشته باشد. اگر نتوانید عملکردتان را اندازه‌گیری کنید، هیچ تصویری از میزان موفقیت کمپین‌هایتان نخواهید داشت.

چه کسی از وب‌سایت شما بازدید می‌کند؟ چگونه با وب‌سایت تعامل دارد؟ مشتریان بالقوه به چه مواردی توجه می‌کنند؟ پاسخ همه این سؤالات را با استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ مناسب پیدا می‌کنید. این‌ها همه سؤالاتی است که ابزارهای تحلیل و تجسم سازی داده می‌توانند به آن‌ها پاسخ دهند. یک‌بار دیگر به سراغ جدول ابتدای متن بروید، بزرگ‌ترین اختلاف بازاریابی‌های حرفه‌ای و بقیه، دقیقاً در بخش استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.

اهداف استفاده از نرم افزار دیجیتال مارکتینگ: پیگیری و تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌ها

مدیریت تولید محتوا (CMS)

آن روزهایی که وب تازه مطرح شده بود، برای انتشار مقاله دردسرهای زیادی وجود داشت. کسی می‌توانست محتوا را روی وب‌سایت آپلود کنم که اطلاعات کاملی از کد نویسی و برنامه‌نویسی داشته باشد. اما امروزه همه‌چیز آسان‌تر شده است. ابزارهای مدیریت تولید محتوای بسیاری وجود دارند که آسان‌ترین تجربه کاربری را فراهم می‌کنند. با استفاده از CMS می‌توانید در کمتر از یک روز وب‌سایت خوبی بسازید و بدون داشتن اطلاعات پیشرفته در خصوص برنامه‌نویسی و کدگذاری، مقالاتتان را منتشر کنید. در واقع ابزارهای مدیریت محتوا به شما کمک می‌کند در بازاریابی محتوا بهتر عمل کنید.

اهداف استفاده از نرم افزار CMS: انتشار سریع و آسان محتوا در وب

نرم افزار بازاریابی و فروش

بهینه سازی تجربه کاربری

فقط 22 درصد بازاریاب‌ها از نرخ تبدیل خود راضی هستند. (و این مقدار خیلی پایین است!) اگر شما هم جز آن دسته‌ای هستید که نتایج موردنظرتان را نمی‌گیرید، حتماً به ابزاری برای بهینه سازی وب‌سایت و صفحات فرود نیاز دارید. با استفاده از نرم افزارهای بهینه سازی می‌توانید بفهمید کدام یک از صفحات شما بهترین عملکرد را دارد. این نرم افزارها امکاناتی چندمنظوره مانند تست A / B و تحلیل و بهینه سازی صفحات فرود را هم فراهم می‌کنند.

اهداف استفاده از نرم افزار بهینه سازی تجربه کاربری: آزمایش، تحلیل و بهینه سازی (و در بعضی موارد ایجاد) صفحات فرود و سایر محتواهای آنلاین در بستر وب

تنظیم استراتژی محتوا

بر اساس نتایج گزارش Search Engine Journal در سال 2016، بازاریابی محتوا «مؤثرترین جنبه بازاریابی دیجیتال» است. اما برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی محتوایی قوی، اصلاً کار آسانی نیست. برای این کار باید یک تیم خلاق و مناسب داشته باشید، تقویم محتوا ایجاد کنید و محتواهایتان را تولید، بهینه سازی، ارزیابی و ویرایش کنید. به همین دلیل است که به چنین نرم افزارهایی نیاز دارید. حتی گوگل هم از نرم افزارهای تنظیم استراتژی محتوا (برای ایجاد استراتژی‌های درست، استخدام فریلنسرهای بااستعداد و انتشار محتوای باکیفیت برای طرفداران خود) استفاده می‌کند.

اهداف استفاده از نرم افزار تنظیم استراتژی محتوا: تدوین برنامه بازاریابی محتوا، استخدام افراد مستعد، تولید محتوا و انتشار آن

ویرایش عکس

محتوای تصویری، یکی از بهترین ابزارها است. اگر به دنبال موفقیت در بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید، به‌هیچ‌وجه قدرت محتوای تصویری و ویدیویی را دست‌کم نگیرید. اینفوگرافیک‌ها و تصاویر جذاب جایگاه مهمی در استراتژی‌های بازاریابی محتوایی دارند. با استفاده از نرم افزارهای مناسب می‌توانید تصاویر کاربرپسند بسازید و نتایج شگفت‌انگیزی بگیرید.

اهداف استفاده از این نرم افزار: تولید محتوای بصری جذاب

نرم افزار بازاریابی رایگان

ابزارهای سئو

تقریباً 60٪ کسب و کارها ماهانه بین 1000 تا 5000 دلار برای ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو هزینه می‌کنند. می‌دانید چرا بازارایابی موتورهای جستجو آن‌قدر مورد توجه است؟ در میان تمامی کانال‌های دیجیتال مارکتینگ (شبکه های اجتماعی، تبلیغات و غیره)، استراتژی‌های سئو، پایدارترین ترافیک را برای وب‌سایت فراهم می‌کند. باید در بالاترین جایگاه صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید تا بالاترین نرخ کلیک را داشته باشید. با استفاده از ابزارهای سئو می‌توانید رقبایتان را تحلیل کنید، لینک‌سازی‌هایی درست داشته باشید و محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

اهداف استفاده از نرم افزارهای سئو: بهبود قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو

مدیریت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به یکی از اساسی‌ترین ابزارهای مخاطبان تبدیل شده‌اند. شاید شروع برندینگ با شبکه های اجتماعی کار ساده‌ای به نظر برسد، اما باید روی متغیرهایی مانند ترافیک بازدید، پیک حضور مخاطبان و غیره نظارت کنید. پس حتماً به سراغ چنین تکنولوژی‌هایی بروید. با استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی می‌توانید محتوای م��بوط به کسب‌وکار خود را جستجو کنید و نظرات مخاطبان و اخبار را پیگیری کنید.

اهداف استفاده از نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی: پیگیری و بررسی نظرات و مکالمات جاری

ایونت مارکتینگ

درست است که می‌توانید از ابزارهایی که تا اینجا معرفی شد برای مدیریت رویدادها هم استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از ابزارهای بازاریابی ایمیلی برای ارسال دعوت‌نامه رویداد استفاده کنید. اما ادغام این نرم افزارها و مدیریت آن‌ها برای برگزاری رویداد خیلی سخت است.

به همین دلیل بهترین بازاریان از نرم افزارهای بازاریابی رویداد استفاده می‌کنند. با نرم افزار مناسب، دید کاملی دارید و ارتباطات مناسب‌تر و هدفمندتری را با مشتریان بالقوه، هم‌تیمی‌ها و تأمین‌کنندگان برقرار می‌کنید. به‌علاوه می‌توانید نتایج رویداد برگزارشده را بررسی و تحلیل کنید.

اهداف استفاده از نرم افزارهای ایونت مارکتینگ: ارائه یک تجربه بازاریابی یکپارچه برای رویدادها (قبل، حین و بعد از آن)

بهترین نرم افزار بازاریابی

هوش تجاری

اگر همه داده‌ها و حقایق را در نظر نگیرید، نمی‌توانید تصمیمات شغلی آگاهانه‌ای داشته باشید. ابزارهای هوش تجاری، داده‌های مهم را از بخش‌ها، سندها و نرم افزارهای مختلف گردآوری می‌کنند تا اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری‌های مهم و برنامه‌ریزی را در اختیار داشته باشید.

اهداف استفاده از نرم افزار هوش تجاری: جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در مقیاس بزرگ

سرویس های تبلیغات بنری

تبلیغات این‌چنینی کمی آزاردهنده به نظر می‌رسند، اما بازخورد خوبی دارند؛ به شرط آنکه درست انجام شوند. با استفاده از ابزارهای این دسته می‌توانید تبلیغاتتان را در سراسر وب منتشر کنید و در نهایت نرخ کلیک (CTR) را بالا ببرید.

اهداف استفاده از ابزارهای تبلیغات بنری: نمایش تبلیغات در سراسر وب و کسب درآمد ناشر

نرم افزار بازاریابی و فروش

نتیجه‌گیری

بهترین و موفق‌ترین افراد در دنیای کاری، آن‌هایی هستند که از تکنولوژی‌های به‌روز استفاده می‌کنند. اما انتخاب مناسب‌ترین نرم افزار در میان هزاران نمونه‌ی موجود، کار بسیار سختی است. ما در درس‌نامه بهترین نرم افزارهای بازاریابی و فروش، نرم‌افزارهای مورد نیازتان را به 16 دسته مختلف تقسیم کرده‌ایم و لیست کاملی از بهترین نرم افزارها را در اختیارتان قرار می‌دهیم. هر مقاله‌ی این درس‌نامه به بررسی بهترین نرم‌افزارهای موجود، ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازد. به‌علاوه می‌توانید فضای کاربری هر نرم افزار را هم بررسی و درنهایت مناسب‌ترین گزینه را (بر اساس نیازهای خودتان) انتخاب کنید.

به نظر شما نکته‌ای هست که جا افتاده باشد. خوشحال می‌شویم نظر خودتان را در قسمت نظرات پایین صفحه برای ما بنویسید.

منبع

https://didar.me/

 پشتیبانی اپلیکیشن اندروید   پشتیبانی اپلیکیشن   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید در تبریز   نمونه کار ربات تلگرامی   پشتیبانی برنامه اندروید   پشتیبانی برنامه اندروید در تبریز   نمونه کار طراحی اپلیکیشن اندروید و ای او اس    پشتیبانی اپلیکیشن اندروید   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید و iOS   پشتیبانی آپدیت اپلیکیشن اندروید 
١۴٠٢/١/٢۶ ١۵:١:١١
|
به اشتراک گذاری:
نرم
افزار
بازاریابی

و

فروش

نرم

افزار

بازاریابیو

فروش

نرم افزار بازاریابی و فروش
گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن