page loader


راهنمایی برای افزایش تعامل کاربران با اپلیکیشن‌های موبایل

راهنمایی برای افزایش تعامل کاربران با اپلیکیشن‌های موبایل
یکی از مسائل مهمی که بعد از طراحی اپلیکیشن باید به آن توجه داشت؛ جذب و افزایش کاربران وفادار است که همیشه جزء دشوار ترین مراحل کار به شمار می آید. طبق تحقیقات انجام گرفته در سال 2020 پس از انتشار اپلیکیشن بیش از سه چهارم مردم فقط یکبار آن را باز می کنند. بدون شک شما می خواهید نرم افزار تلفن همراه تان جزء اپ های اصلی مخاطبان قرار داشته باشد. برای دستیابی به این وضعیت باید استراتژی های خاصی را برای اپلیکیشن خود ارائه دهید.

ثبت سفارش و مشاوره

ما در این مقاله سعی داریم تا روش هایی را به شما پیشنهاد نماییم تا با کمک آن ها بتوانید کاربران وفادار زیادی را جذب اپلیکیشن خود کنید. شاید تمام موارد گفته شده در این مقاله برای شما کاربردی نباشد اما پیشنهاد ما این است که روش هایی که با ویژگی هایی اپلیکیشن شما همگام هستند را ازمایش کنید. ( طراحی اپلیکیشن در مشهد )

ویژگی های انتشار اپلیکیشن

قبل از انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور باید به نکات زیر توجه کنید.

نام اپلیکیشن

نام اپلیکیشن اولین چیزی است که مردم می بینند. یک نام باید حداکثر 30 کاراکتر بوده و به راحتی قابل خواندن، منحصر به فرد و مرتبط با فعالیت کاریتان باشد. می توانید از کلمات کلیدی برای برنامه خود استفاده کنید.

آیکون

آیکون اولین تصویری است که کاربر آن را می بیند. شما با انتخاب عکس مناسب می توانید کاربر خود را درگیر کنید. عکس آیکون باید ماهیت برنامه شما را به وضوح منعکس کند. باید یک نماد شیک و منحصر به فرد ایجاد کنید که با عناصر دیگر نرم افزارتان مطابقت داشته باشد. آیکون انتخابی را با عناصر گرافیکی بیش از حد و رنگ های مختلف شلوغ نکنید.

عکس

عکس های صفحه به کاربر این امکان را می دهد تا صفحات داخلی برنامه تلفن همراه را ببیند. ویژگی های اصلی اپ خود را حداکثر در هشت عکس نمایش دهید. شما می توانید با عکس های خود خط داستانی برای کاربر ایجاد کنید.

فیلم

امروزه بسیاری افراد تماشای یک فیلم کوتاه را به خواندن متن و توجه به عکس ترجیح می دهند. بهتر است از اپلیکیشن خود یک ویدئو تهیه کرده و در یوتیوب منتشر کنید و آن را به صفحه فروشگاه برنامه اضافه نمایید.

توضیحات

شرح و توضیحات برنامه فرصتی است که می توانید با کمک آن ارزش ها و مزایای تلفن همراه خود را به مخاطبان نشان دهید. در توضیحات از کلمات کلیدی استفاده نمایید. همچنین می توانید یک شماره تماس در پایان متن اصافه کنید.

بارگذاری

دانلود و نصب اپلیکیشن برای کاربرانی که برای اولین بار از اپ شما می خواهند استفاده نمایند مهم است. شاید این اولین برداشت کاربر از نرم افزارتان باشد. هر چه این روند ساده تر باشد تعامل و حفظ وفاداری کاربر بالاتر می رود.

اگر نصب اپلیکیشن شما پیچیده است باید مراحل آن را مرحله به مرحله توضیح دهید تا کاربر به راحتی از آن استفاده کند.

نحوه افزایش فروش و جذب کاربر

ایجاد حساب کاربری

برای اینکه شناخت بیشتری در مورد کاربران به دست آورید از آن ها بخواهید که در اپلیکشن شما ثبت نام کنند. از این طریق شما می توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. فرآیند ثبت نام، تعامل کلی کاربر را بهبود می بخشد. بهتر است قبل از ثبت نام، دسترسی محدود به کاربر دهید و از او بخواهید ثبت نام کرده تا به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کند.

مدل رایگان موقت

اگر اپ تلفن همراه شما پولی است، متقاعد کردن کاربران جدید برای پرداخت هزینه ممکن است دشوار باشد. بهترین و ساده ترین راه برای افزایش فروش اپ این است که به کاربران اجازه دهید در مدت زمان مشخص به صورت رایگان از برنامه شما استفاده کنند. این کار باعث می شود تا کاربر متوجه شود که اپلیکیشن شما چطور کار می کند، چه ویژگی های ارزشمندی دارد و چقدر نیاز های آن را برآورده می کند و احتمال خرید برنامه تلفن همراه تان بالا می رود.

قرار دادن اعلان

اعلان (نوتیفیکیشن) به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات خاصی در زمان های مشخص به کاربران ارسال کنید. این کار باعث می شود تا 88% مخاطبان بیشتر به اپ شما سر بزنند و ماندگاری نرم افزارتان سه تا ده برابر روی گوشی شان بیشتر می شود.

پیام درون برنامه ای

در حالی که اعلان ها به شما کمک می کند تا کاربرانی که فعال نیستند به اپ شما سر بزنند؛ پیام های درون برنامه ای علاوه بر تعامل، باعث ماندگاری بیشتر کاربر می شود.

ایجاد بازی

اگر می خواهید مخاطبان وقت بیشتری را در اپلیکیشن تان سپری کنند؛ می توانید به آن ها پیشنهاد دهید در یک بازی شرکت کنند. این کار تعامل کاربران جدید و میزان ماندگاری آن ها را افزایش می دهد. ایجاد بازی های پویا و قرار دادن جوایز باعث می شود تا کاربر علاقه بیشتری به شرکت در آن از خود نشان دهد.

منبع

https://rayapars.ir/

 پشتیبانی اپلیکیشن اندروید   پشتیبانی آپدیت اپلیکیشن اندروید   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید در تبریز   نمونه کار طراحی اپلیکیشن اندروید و ای او اس   پشتیبانی برنامه اندروید   پشتیبانی اپلیکیشن    پشتیبانی اپلیکیشن اندروید   پشتیبانی اپلیکیشن اندروید و iOS   نمونه کار ربات تلگرامی   پشتیبانی برنامه اندروید در تبریز 
١۴٠٢/٨/٣ ١١:١٠:۵۶
|
به اشتراک گذاری:
راهنمایی

برای

افزایشتعامل

کاربران

با
اپلیکیشن‌هایموبایل راهنمایی
برای

افزایش

تعامل
کاربران

با

اپلیکیشن‌های

موبایل
راهنمایی برای افزایش تعامل کاربران با اپلیکیشن‌های موبایل
گفتگو در مورد طراحی اپلیکیشن